kurs 2018 – Rozgrzewka E

Rozgrzewka E czyli fałszywy renons (FR)

  1. rozd. 5
    Rozd. N,
    po partii: NS
    -
    -
    -
    A K
    D
    9
    -
    -
    [ Rozd. 5 ] W
    -
    -
    6
    9
    10
    -
    -

    S rozgrywa kontrakt pikowy i gra A ze stołu. W przebija W (FR), a S i W dokładają kiery. W bierze ostatnią lewę na D.

     

a) S woła sędziego, fałszywy renons w poprzedniej lewie,

b) rozpoczęto grać następne rozdanie, gdy S uświadomił sobie, że w poprzednim rozdaniu popełniono FR. Sędzia!!!

  1. Ile lew sędzia przyznaje stronie NS:

a)      0       1        2

b)      0       1        2

 

  1. rozd. 7
    Rozd. S,
    po partii: Obie
    -
    9
    W
    -
    W
    W
    -
    -
    [ Rozd. 7 ] D
    -
    -
    D
    -
    A
    -
    W

    Kontrakt BA. W lewie 12. S wychodzi A.

    Lewa 12:    A        W             9             D

    Lewa 13:    W       W            W            D

    Zawołany sędzia orzeka liczbę lew dla strony NS:      1       2.

     

    Czy wpływ na decyzję sędziego będzie stanowcza deklaracja Edo trzeciego pika rozgrywający dołożył karo, więc dla mnie sprawa jest prosta”?

     

  2. rozd. 13
    Rozd. N,
    po partii: Obie
    10 9 8 7 4
    8 7
    K D W 10 9 5
    -
    -
    A K D W 10 4 3 2
    2
    K 5 4 2
    [ Rozd. 13 ] 2
    9 6 5
    A 8 7 6 3
    D 9 7 3
    A K D W 6 5 3
    -
    4
    A W 10 8 6

W         N         E         S

–          pas     pas    2

4      pas     pas     4

5      5      6      7

pasy…

W zawistował A. S przebił, przebił w dziadku i zagrał K.

 

a) E dołożył 5!!! i odkrył swój FR, po tym jak S dołożył do koloru. Sędzia!!

b) E dołożył 5!!!, rozgrywający przebił!!! E zauważa swój FR. Sędzia!!! E zmienia 5 na 3. Teraz rozgrywający zauważa swój FR😊. Sędzia!!!

 

Plik do wydruku RE1-3

 

Poniżej wpis Tadzia Olenderka, który zwrócił uwagę, że licytacja jakaś pokręcona. Faktycznie, otwarcie 2 (acol) oczywiście zaaplikował zawodnik S. Dzięki Tadziu!!! (mimo, że w orzekaniu poszczególnych przypadków miewamy różne zdanie :))

3 myśli nt. „kurs 2018 – Rozgrzewka E

  1. Tadeusz.O

    1a. 62D1 – E musi dołożyć trefla. S może zmienić kiera na pika (choć to nic nie zmienia), jednak W nie może zmienić kiera na pika – nie 62D2, ale 16D2. A więc NS dostaje jedną lewę. Ostatnią lewę biorą WE na Damę atu.

    1b. 62D1 – karty zostały schowane (grane jest kolejne rozdanie). NS biorą 0 lew (tak, jak bylo przy stole).
    ———–
    2 62D1 i znów 16D2. Należy tylko ustalić, czy dołożenie przez E trefla jest LA. Walety treflowy i kierowy mogłyby przecież leżeć odwrotnie… Gracz E wykazuje jednak swoją „obecność przy stole”. Ja sprawdziłbym, czy rzeczywiście do trzeciego okrążenia pików S dołożył karo. Jeśli tak, to moim zdaniem nie ma LA dla wyrzucenia Damy trefl. A więc 1 lewa dla NS.
    (swoją drogą, szkoda, że nie można przyznawać „lewy dzielonej” – jak przy zapisie i dla NS 1,5 lewy, dla EW 0,5 😉 )
    ———-
    3. Dziwna ta licytacja jakaś… chyba zmęczenie, Sławku 😉

    sytuacja a) wygląda na prostą: FR nie został uprawomocniony – nie 63A, więc gracz E musi poprawić swój FR – 62AiB: 5 kier zostaje przygwożdżona, a E może zmienić kartę na prawidłową, w tym na Asa karo. Strona EW wówczas bierze tę lewę i E musi wyjść do lewy następnej w 5 kier – 50D1a
    Sytuacja robi się ciekawa w przypadku b…
    Ale ja bym to zinterpretował tak:
    FR gracza E, normalnie – 62AiB, 5 kier przygwożdżona, dołożona 3 karo, wszak rozgrywający przebił, więc partner ma jeszcze 2 kara. Ale… został popelniony kolejny FR i to przez innego gracza! Czyli, wykraczający – S – może poprawić się i dołożyć 4 karo 62C2. E nie ma już prawa poprawienia swojej karty – jest przed graczem popełniającym FR, więc nie 62C2…
    Zgodnie z PB lewę powinien wziąć N na 5 karo. Jednak myślę – czy sędzia może skorzystać z 84D? Chyba tak, na podstawie 12B. Mylę się?

    Pozdrawiam – kurs, bardzo ciekawa inicjatywa, nawet dla takiego emeryta, jak ja 🙂

  2. Tadeusz.O

    Sławku Drogi,
    ja mało światowy jestem, więc takie bandyckie zagrywki jak w przykładzie 3 są mi z gruntu obce… I zawsze uczono mnie, że Prawo Brydżowe służy do przywracania sprawiedliwości po NIEUMYŚLNYCH pomyłkach i przypadkach. Przypadki umyślne kwalifikują się do Komisji Dyscyplinarnej.
    Alcatraz cup! No coś podobnego – człek cale życie się uczy…

    A w pierwszych dwóch wypadkach to chyba werdykt mamy identyczny, nieprawdaż?

    Swoją drogą, nigdy bym nie pomyślał, że w UK tak trudno będzie znaleźć kogoś/miejsce do gry… Niby jest tu klub brydżowy, ale grywają w tak niezwykłych godzinach, że tylko jeden dzień wchodzi w grę. Ale jeszcze nie udało mi się „wstrzelić”.
    Pozdrawiam T.

    BTW – a w licytacji i tak brakuje jednego pasa – dealera 😉

    1. Sławek Latała Autor wpisu

      Tadziu drogi, życie (sędziego brydżowego) nie jest łatwe. Przypadek z Alcatraz Coup miał miejsce w klubie brydżowym, ale nie, nie, nie w naszym kraju. Zgadzam się, że brydż powinien być dla dżentelmenów i w zasadzie jest, a tego rodzaju „wypadki” są odosobnione.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej gry w UK.
      Sławek

Dodaj komentarz